Kapitan Nauka - Sylaba do sylaby. Gra edukacyjna

Gwarancja udanej zabawy !
Sylaba do sylaby to gra edukacyjna, przeznaczona dla dzieci, które rozpoczęły naukę czytania i znają już litery. Uczy dzieci rozpoznawać sylaby, a następnie łączyć je ze sobą w pary. Gra utrwala posiadane już przez dziecko umiejętności, a także rozwija jego wyobraźnię językową, słownictwo oraz utrwala kierunek czytania od lewej do prawej.
Gra została wykonana w formie układanki obrazkowo-sylabowej. Działa polisensorycznie, stymulując wzrok, słuch i dotyk. Dzięki dużej liczbie żetonów, dziecko może uczyć się układać nie tylko dwusylabowe wyrazy, ale również trzysylabowe i czterosylabowe z trudniejszymi głoskami. W najprostszym wariancie, celem dziecka jest nazwanie ilustracji, podzielenie nazwy na sylaby, a następnie układanie z niej wyrazu. W trudniejszych, dziecko nie musi korzystać z ilustracji, może natomiast wykorzystać podpowiedź w postaci koloru tła. W zaawansowanym wariancie dziecko może wykorzystać wszystkie żetony i tworzyć przy pomocy sylab dowolne wyrazy.
Gra dodatkowo jeszcze ćwiczy koncentrację, refleks i pamięć. Wygrywa gracz, który pierwszy ułoży wyrazy z żetonów.
Anna Jankowska, pedagog, autorka blogów Tylko dla mam oraz Aktywne czytanie, o grze:
Metoda sylabowa ułatwia naukę czytania, ponieważ dziecko najpierw rozpoznaje cząstki wyrazu (sylaby), a dopiero potem łączy je z pozostałymi elementami, ostatecznie składając je w wyraz. To trochę jak z budowaniem domu z kilku większych elementów zamiast kilkudziesięciu drobnych – jest łatwiej. Do zabaw sylabami można zachęcać dzieci już w wieku przedszkolnym. Z taką grą nauka czytania przychodzi o wiele łatwiej.
Zestaw zawiera: 144 żetony z sylabami, 48 żetonów z obrazkami, instrukcję opisującą wszystkie warianty gry
Liczba graczy: od 2
Wymiary opakowania: 22,6x22,8x5,3 cm
Wiek: od 4 do 8 roku życia



