Djeco - Gra karciana Czerwony Kapturek

Gwarancja udanej zabawy !
Gra karciana dla fanów i fanek Czerwonego Kapturka!
Celem gry jest odtworzenie historii o Czerwonym Kapturku na podstawie kart.
Jak grać? - Na stole kładziemy w okręgu 8 różnych kart z wilkiem w lesie lub leśniczym w lesie, tak żeby obrazek był do dołu. Pozostałych 8 kart z obrazkiem przedstawiającym las kładziemy na stosie wewnątrz utworzonego z kart okręgu. Tasujemy 34 karty (24 karty opowieści + 10 kart z wilkiem), a następnie rozdajemy po 3 dla każdego gracza. Pozostałe karty utworzą talię do dobierania.
Rozgrywkę rozpoczyna najmłodszy gracz. Podczas każdej kolejki gracze mają 3 warianty ruchu:
1. Można położyć przed sobą kartę opowieści z wybranym numerem, oprócz tej z numerem 6, która ma być na końcu
2. Oddać jedną z 3 swoich kart na spód talii znajdującej się na stole
3. Wygrać wyłożoną przez przeciwnika kartę opowieści, poprzez położenie na niej karty z wilkiem. Zaatakowany gracz może próbować się uchronić odwracając jedną z kart z lasem tworzących okrąg. Jednak zanim to zrobi musi unieść ręce nad okrąg i wyrecytować wierszyk:
„ Kiedy wilka gdzieś poniesie,
bawimy się w lesie.
Kiedy wróci na swe włości ,
pożre nas w całości.”
Potem gracz odwraca kartę z lasem i jeśli:
- karta przedstawia wilka w lesie, gracz traci swoją kartę na rzecz przeciwnika. Przeciwnik może zacząć układać swoją opowieść lub dołożyć kartę do swojej talii. Kartę wilka należy umieścić na spód talii leżącej na stole.
- karta przedstawia leśniczego w lesie - wtedy gracz broniący karty krzyczy "bang" i wilk zostaje unicestwiony, a karta obroniona. Tak samo jak wyżej - karta wilka trafia na spód talii.
Po zakończonym ruchu gracze dobierają kartę z talii, by zawsze mieć 3 karty w ręce.
Za każdym razem, gdy jedna z kart lasu zostanie odkryta, musi zostać zastąpiona inną kartą ze stosu po środku okręgu. Odwrócona karta wraca na spód stosu.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy ułoży opowiadanie o Czerwonym Kapturku z 6 kart opowieści.
Zestaw zawiera: 50 kart (24 karty „opowieści” + 10 kart z wilkiem +8 kart z myśliwym w lesie + 8 kart z wilkiem w lesie)
Liczba graczy: 2-4
Wiek: od 4 do 7 roku życia


