Gra karciana piraci - Piratatak

Gwarancja udanej zabawy !
wiek: od 5 do 99 lat
liczba uczestników: od 2 do 4 graczy
55 kart w tym 4 x 6 =24 kart z częściami łódki,20 kart ze
złotymi monetami,8 kart z piratami,3 karty z armatą
cel gry: kto pierwszy zbuduje łódkę w wybranym kolorze
PIRATAKTAK
ZASADY:
Potasuj karty i połóż na środku pola gry obrazkami do dołu.
Zaczyna najmłodszy gracz i gramy zgodnie z ruchami
wskazówek zegara.
Każdy gracz bierze ze stosika 1 kartę ze stosika i decyduje czy ją zostawić sobie czy odłożyć ją na bok stosika
Każda łódka zbudowana jest z 6 kart.
Jeśli dwaj gracze wylosują ten sam kolor łódki to pierwszyz nich może budować łódkę w tym kolorze,drugi musizdecydować się na budowanie łódki w innym kolorze. Może tę kartę jednak zachować jako kartę dodatkową lub odłożyć ja obok stosika. Obrazek na karcie ma być widoczny.
Gracz nie może budować jednocześnie łodzi w dwóch kolorach, dopiero po zbudowaniu jednej zaczyna budować kolejną.
KARTA ZŁOTA MONETA
Jeśli gracz ma 3 karty "złota moneta" może kupić
1 część łódki swojego koloru od innego gracza,który musi ją mu sprzedać.
Kolejka została po zakupieniu zakończona. Ruch ma następny gracz.
Jeśli gracz wyciągnął tylko kartę " złota moneta"
i nie kupuje karty od innego gracza, może kontynuować dalej swoją kolej.
Ryzyko zadławienia
KARTA PIRATA-pech
Tę kartę można zwrócić albo zostawić.Jeśli gracz zwraca
"kartę pirata" to dodatkowo musi oddać 3 inne karty
(złote monety, zapasowe części łodzi,lub własne karty łodzi ) na środek stołu.
Karty zwrócone muszą leżeć obrazkiem do góry.
Jeśli gracz nie ma 3 kart do zwrotu, to zwraca wszystko co ma.
Kolejka zakończona.
KARTA ARMATA
Jeśli gracz chce zwrócić kartę z armatą to może wybrać
dowolną potrzebną mu kartę od innego gracza.
Jeżeli masz wśród swoich kart "kartę z armaty" a wyciągnąłeś"kartę pirata" to zamiast oddać karty pirata+
3 inne karty bardziej potrzebne możesz oddać "kartę armaty".
Twoja kolejka trwa nadal.



