Gra karciana diamoniak

Gwarancja udanej zabawy !
Od 5-99 lat
2 - 4 graczy
Zawartość: 54 karty: 4x6=24 karty "zamkowe", 20 "diamentowych", 7 kart "wiedźm", 2 karty "wróżek".
Cel gry: zbuduj jako pierwszy zamek w swoim kolorze.
Zasady gry: gramy zgodnie z ruchem wskazóek zegara. Najmłodszy uczestnik pierwszy bierze kartę i pokazuje innym graczom. W ciągu całej gry, każdy z graczy musi wziąć z talii przynajmniej jedną kartę, później może zdecydować czy bierze kolejną kolejkę czy opuszcza kolejkę.
Przy odkrywaniu kart z talii możliwe są 4 warianty:
-
jeżeli gracz wybrał kartę "zamkową" – jeżeli uczestnik jeszcze nie rozpoczął budowy zamku, wtedy kładzie kartę przed sobą i rozpoczyna budowę zamku w kolorze karty (pod warunkiem, że inny gracz nie buduje w tym kolorze). Kiedy w kolejnej turze następuje kolej tego gracza, wszystkie karty w wybranym przez niego kolorze powinny być użyte do budowy zamku. "Zamkowe" karty w pozostałych kolorach należy odłozyc na bok (później można je sprzedawać lub pozbywać się ich). Po wylosowaniu karty "zamkowej" gracz może odkryć kolejną kartę z talii.
-
jeżeliu gracz wybrał kartę "wróżka" – kładzie tę kartę obok siebie i odkrywa kolejną z talii.
-
Jeżeli gracz wybrał kartę "wiedźma" – pech! Musi umieścic ją oraz 3 swoje wybrane karty obok talii na środku, obrazkami na dół. Kolejka przechodzi na następnego gracza. Jeżeli gracz ma mniej niż 3 karty – oddaje wszystkie. Jeżeli uczestnik posiada kartę "wróżka" może wtedy oddać ją zamiast swoich kart. Kładzie je razem z "wiedźmą" obok talii na środku.
Jeżeli środkowa talia się skończy należy potasować karty położone obok i stworzyć w ten sposób nową talię.
Kto wygrywa? Gracz, który jako pierwszy zbuduje zamek w swoim kolorze (6 kart "zamkowych") wygrywa!




