Djeco - Gra planszowa piraci

Gwarancja udanej zabawy !
Gra Big Pirate - Duży Pirat
Czy statki Śmiałków zdołają ukraść skarb "Dużego Pirata" zanim ten ich złapie?
Zawartość opakowania:
- 1 figurka pirata,
- 3 figurki statków Śmiałków,
- 3 skrzynie ze skarbami,
- 1 plansza do gry,
- 7 palm kokosowych (służą jako miejsce do ukrycia się),
- 1 duża kość piracka,
- 1 mała kostka statków Śmiałków,
- 9 kart z palmami kokosowymi,
- 4 karty z papugą
Cel gry:
Dla statków Śmiałków – zabrać skarb pirata z jego skrzyni ukrytej w jaskini i przenieść go do małej łódki i nie dać się złapać.
Dla pirata – złapać wszystkie statki Śmiałków aby nie mogli uciec ze skarbem.
Przygotowanie do gry:
1. Wybrać gracza, który będzie piratem, jeśli kilku graczy chce być piratem, to każdy z nich rzuca kością pirata – osoba, która będzie miała najwyższy wynik zostaje piratem. Pozostali gracze biorą statki "Śmiałków". Muszą teraz posadzić 7 palm kokosowych (miejsc ukrycia się) na miejscach w pobliżu najciemniejszych obszarów na planszy. Następnie muszą położyć statki Śmiałków na małym kwadracie z obrazkiem statku, a pirata i jego skrzynię umieścić na kwadracie symbolizującym jego jaskinię.
2. W zależności od ilości graczy rozdajemy karty :
1. dla 3 statków Śmiałków – każdy statek otrzymuje 3 karty z palmami kokosowymi i 1 kartę z papugą,
2. dla 2 statków – każdy dostaje 4 karty z palmami kokosowymi i 2 karty z papugą,
3. dla 2 statku – gracz dostaje 5 kart z palmami i 3 karty z papugą.
Zasady gry:
1. Grę rozpoczyna gracz, którego statek znajduje się po lewej stronie pirata, rzuca małą kostką i przesuwa swój statek o
tyle kwadratów ile oczek wypadło na kostce. Jeśli w grze bierze udział kilka osób, postępują tak samo, kolejka biegnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
2. Nadchodzi kolej na ruch pirata – rzuca czarną kostką i przesuwa figurkę o odpowiednią liczbę kwadratów na planszy.
Po jego ruchu pierwsza kolejka jest zakończona i zaczyna się następna – itd.
Ruchy na planszy:
1. figurki statków – śmiałków mogą poruszać się do przodu lub do tyłu ale podczas 1 ruchu tylko w 1 kierunku,
2. statek Śmiałka może zabrać tylko 1 skrzynię ze skarbem, jeśli przechodzi przez jaskinię pirata (podczas 1 przejścia może zabrać 1 skrzynię),
3. Pirat może poruszać się tylko do przodu, nigdy do tyłu (jako oznaczenie – czapka pirata zawsze powinna pokazywać kierunek w którym się porusza),
4. zawsze kiedy pirat złapie statek Śmiałka (następuje to w momencie, kiedy liczba oczek wyrzuconych przez pirata umożliwia mu dogonienie statku Śmiałka i zajęcie jego pola na który stoi) wówczas pirat zabiera statek Śmiałkowi eliminując go z gry.
Aby uciec piratowi Śmiałkowie mogą:
1. użyć karty z papugą – karta ta podwaja ilość wyrzuconych oczek. Przed rzutem gracz daje piratowi kartę z papugą.
Następnie jeśli wyrzuci np. Liczbę 3 to przesuwa swój pionek o 6 pól (2*3 = 6),
2. może schować się za palmę – jeśli statek Śmiałków przechodzi przed bądź zatrzymuje się na kwadracie z palmą kokosową
(ciemniejszy kolor na ścieżce), może powiedzieć "kryjówka" i położyć swój statek za palmą.
3. Jeśli przed rozpoczęciem ruchu statek śmiałka znajduje się na kwadracie z palmą (bez wcześniejszego krycia się za nią), wówczas gracz może powiedzieć "kryjówka", schować statek za palmą i w tym przypadku nie rzucać już kostką.
4. Jeśli statek jest schowany i następuje jego kolej ruchu może wybrać:
1. pozostać schowanym: wtedy musi użyć jednej z kart z palmami, które posiada i oddać ją piratowi, w tym przypadku nie rzuca kostką.
2. Wyjść z ukrycia i rzucić kostką – w tym przypadku gracz dodatkowo dolicza kwadrat z palmą do swojego ruchu (jeśli gracz wyrzucił 1 na kostce wówczas stawia swój statek na kwadracie z palmą),
3. Jeśli gracz nie ma więcej kart z palmą, musi wyjść z ukrycia. Ostrożnie jeśli w miejscu ukrycia (na kwadracie z palmą)znajduje się pirat, wówczas pirat eliminuje z gry "wychodzącego z ukrycia Śmiałka),
5. porzucenie skrzyni skarbów – jeśli jednemu z graczy uda się bezpiecznie przenieść skarb na pole oznaczone łódką – wygrywa grę.
Uwaga: żeby Śmiałek mógł powrócić na statek ze skarbem musi wyrzucić odpowiednią liczbę oczek.
Zawsze kiedy pirat zdoła złapać wszystkich Śmiałków – wygrywa grę!
Czas trwania gry: ok 15 minut
Liczba graczy: 3-5
Wymiary opakowania: 30x6,7x28,2 cm
Wiek: od 5 roku życia





