Djeco - Gra planszowa dyskusyjna bla bla bla

Gwarancja udanej zabawy !
Bla bla bla dyskusyjna gra dla dzieci
Zawartość opakowania: 240 kart + 1 kostka
Cel gry – wygrać jak najwięcej kart.
Przygotowanie do gry:
1. Przed przystąpieniem do gry należy ustalić zasady:
1. długość rozgrywki (po tym czasie gracz, który zgromadził największą liczbę kart – wygrywa),
2. liczba punktów (kart) do zdobycia, która zapewnia wygraną,
1. każdy z graczy otrzymuje po 5 kart, reszta zostaje ułożona na stosie.
Jak grać:
1. zaczyna najstarszy gracz – on będzie sędzią w tej rundzie, rzuca kostką. Pozostali gracze muszą wyrazić zgodę na 1 z 3 gier przedstawionych na obrazkach rzuconej kostki.
I wersjapowiązania kart – sędzia odkrywa pierwszą kartę ze stosiku, pozostali gracze muszą położyć kartę
odpowiadającą tematycznie karcie wyciągniętej przez sędziego.
Np. kartą wyciągniętą przez sędziego jest krowa. Gracze muszą położyć karty tematycznie związane z krową, np. Mleko (krowa daje mleko) bądź z obrazkiem łąki (krowa pasie się na łące). Kiedy wszyscy gracze wybiorą swoja kartę kładą ją przed sobą i zgodnie z ruchem wskazówek zegara odkrywają ją po kolei tłumacząc sędziemu powiązania swojej karty z wylosowaną. Oczywiście karty dobierają tylko z tych, które mają w ręce (te, które otrzymali podczas rozdawania), czasem bardzo trudno jest znaleźć powiązanie. Sędzia rozstrzyga która z kart była najlepiej powiązana, gracz, który wygrał, dostaje w nagrodę kartę do której trzeba było dobrać tematycznie resztę kart.
Gracz, który otrzymał tą kartę odkłada ją na bok – karta reprezentuje 1 wygrany punkt. Każdy z graczy chowa pod spód stosu kartę, której użył w tej partii i dobiera z góry stosu następną kartę, tak aby zawsze miał w ręce 5 kart.
Następnie kostką rzuca kolejny gracz, on zostaje sędzią itd.
II wersja – portret Chińczyka
Każdy z graczy wybiera ze swoich kart taką kartę, która najlepiej go przedstawia. Następnie kładzie ją przed sobą obrazkiem do dołu. Kiedy wszyscy gracze położą już swoje karty, należy je wymieszać, a potem sędzia podnosi je i ogląda. Próbuje zgadnąć jaka kartę wybrał każdy gracz i uzasadnić swoją decyzję. Sędzia wygrywa każdą z dobrze dopasowanych kart. Karty niedopasowane wracają na spód stosu, a gracze dobierają karty tak, aby zawsze mieć 5 kart w ręce. I przychodzi kolej na następnego gracza, który zostaje sędzią (gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara) itd.
III wersja – opowieść
Sędzia odwraca pierwszą kartę ze stosu kart. Gracze wybierają dwie karty z kart, które mają w ręce, tak aby utworzyć historię z kart wyciągniętych przez sędziego. Kiedy gracze wybiorą swoje karty, kładą je przed sobą i zaczynają po kolei (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) opowiadać historię którą wymyślili. Np. "robiłam balony z gumy do żucia o smaku owocowym i kiedy pękła zrobiła kwak, kwak jak kaczka" Sędzia decyduje czyja opowieść była najlepsza. W nagrodę gracz dostaje kartę wyciągniętą ze stosu przez sędziego. Karta jest odkładana na bok jako symbol wygranego punktu. Każdy z graczy wkłada pod spód stosu karty, które służyły mu do stworzenia opowiadania i bierze z góry stosu 2 karty tak, aby mieć zawsze 5 w ręce. Następuje zmiana, kolejny gracz bierze kostkę stając się sędzią, itd.
Liczba graczy: 3-5
Wymiary opakowania: 21,5x3x21,5 cm
Wiek: od 7 do 99 roku życia




