Djeco - Gra karciana Sakapuss
Gwarancja udanej zabawy !
Zawartość: 45 kart: 20 kart kocich, 18 kart pasożytów (wszy, pchły, kleszcze oraz 6 kart owadobójczych), 1 karta prysznic.
Cel gry: pod koniec gry mieć jak najmniej kart z insektami.
Zasady gry: Liczba używanych do gry kart kocich jest uzależniona od liczby graczy, np. gdy jest 3 uczestników należy wziąć 3 serie, a w każdej 4 identyczne karty. Potasuj kocie karty i rozdaj graczom. Karty z insektami, ze środkami owadobójczymi oraz kartę prysznic należy razem potasować i ułożyć w talii na środku. Celem gry jest skompletowanie 4 kart z identycznymi kotami. Gra odbywa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracze jednocześnie podają 1 kartę osobie po lewej stronie (nie pokazując pozostałym). Wymiana kart kończy się dopiero gdy komuś uda się skompletować 4 identyczne kocie karty.
Gracz, który uzbierał serię 4 kotów, klepie dłonią talię kart na środku. Pozostali gracze, także powinni jak najszybciej dotknąć talii. Gracz, który jako ostatni dotknął talii, bierze z niej 1 kartę i kładzie przed sobą.
W grze są 3 rodzaje kart:
- “pasożyty” - karta reprezentuje lliczbę insektów
- “środek owadobójczy” - gdy ta karta zostaje wyciągnięta, gracz pozbywa się insektów, do których odnosi się ta karta. Jeżeli gracz nie ma tego rodzaju pasożytów - kartę należy włożyć na spód talii
- “prysznic” - gracz pozbywa się wszystkich pasożytów
Wszystkie karty oprócz “kocich”, które zostały użyte (”prysznic”,”owadobójcze”, usunięte “pasożyty”) należy umieścić z powrotem na spodzie talii.
Uwaga: Jeżeli gracz, który jako pierwszy dotknie talii, pomyli się (nie ma 4 identycznych kotów), bierze za karę 2 karty z talii. Kiedy ktoś skompletuje serię kotów, rozpoczyna się kolejna runda. “Kocie” karty należy potasować i ponownie rozdać. Gra trwa 10 tur, po których uczestnicy sprawdzają ilość insektów na swoich kartach.
Wygrywa ten kto ma ich najmniej.